dilluns, 7 d’octubre del 2019

JA TENIM NOM

Tenim una bona notícia. Ja tenim nom  per aquest any.

I és que aquest curs el nostre centre ha decidit establir un fil conductor, un centre d'interès comú, per triar el nom de les aules de tota l'escola. La temàtica serà a partir del medi ambient, ja que és un centre eco-ambiental, i el lema seria: "Cuidam la nostra terra".

A partir d'aquí dins de l'aula varem fer un sondeig de possibles noms. Estaven entre arbres, aigua i mar. I finalment mitjançant una votació, va guanyar el mar amb un resultat molt voluminós (19 vots).

En definitiva, que som la classe del mar. M'encanta. I a vosaltres?


Així que hem decidit realitzar un petit-gran projecte sobre EL MAR, ja que és un tema prou ampli i pot donar molt de joc. A més estan super motivats.

Per començar,  vaig realitzar una petita pregunta de partida. Què sabem del mar?
Atents, a aquesta conversació que no té desperdici:

DIANA: "A veure, quí em pot dir alguna cosa del mar?"
ISHAQ: "En el mar hay peces y también delfines".
MARIA: "Y tortugas"
AURA: "Y medusas"
ALEX: "Y tiburones"
VICTOR: "Tambíen hay ballenas"
MARTINA:"Y plantas"
VICTOR: "Claro, y algas"
ERIC: "Orcas"
BADER:" Pues que cuando algunos hombres van al mar muy lejos, también hay cangrejos"
AURA: "También hay arena"
HIDAYA: "Y también piedras"
LUCA: "También encontramos estrellas de mar"
ANDREA: "Y caballitos de mar".
ALEX: " También podemos encontrar barcos"
LUCA: "Y lobos marinos".
MATEO: "Claro, y cocodrilos".
DIANA: "Els cocodrils estan en el mar, és a dir, en aigua salada, com de platja?
LUCA: "No, viven en los ríos, no en la playa".
DIANA: "Bé, això és una cosa que estudiarem, tranquils, la diferència entre riu i mar.
ISHAQ: "Los tiburones hacen agujeros en los barcos y se van a las islas".
(Silenci)
DIANA: "Algú vol afegir o dir alguna cosa més?
LUCA: "Si, yo. Langostas".
ERIC: "Y basura también hay en el mar que la tiran"
DIANA:"Molt bé, això també ho estudiarem i les conseqüències que té".
BADER: "Sepias"
ISHAQ:"Yo quiero decir que los delfines me gustan mucho y que son buenos"
DIANA: "Vaig a fer-vos una pregunta. Tothom té mar?"
MARTINA: "No"
ELS ALTRES: "Siiiiiii"
LUCA: "En Madrid no hay mar"
DIANA: "També ho estudiarem no vos preocupeu". "I algú sap com és l'aigua del mar?
TOTS: "Salada"
DIANA: "I què vol dir salada?
ERIC: "Pues que tiene sal"
DIANA: "I totes tenen sal?"
MARTINA: "No. Només algunes"
LUCÍA: "La de beber no tiene. Y la del río tampoco".

Una vegada finalitzada aquesta conversació, vaig  llançar una altra pregunta. Què volem saber del mar?
DIANA: "I què volem saber del mar? Què voleu estudiar?"
BADER: "Quiero estudiar las orcas"
MARTINA: " Y yo las tortugas"
VICTOR: "Pues yo las medusas"
ISHAQ: "Yo los delfines"
ERIC: "Yo también quiero, Diana, estudiar las tortugas"
DIANA: "Què voleu estudiar tots els animals que podem trobar dins del mar?
TOTS: "Siiiiiiiiii".

Així que famílies, està clar el que estudiarem...

Si voleu aportar informació, panells informatius, contes, llibres,... sobre el mar, animals marins, ... tot serà benvingut.
I començarem amb... taaachaaaannnn..... els dofins.

Moltes gràcies.

2 comentaris:

  1. Me encantó!!!!que tema mas entretenida y qué bien están los niños de informados

    ResponElimina
  2. MOLTES GRÀCIES. I LA VERITAT ÉS QUE CADA DIA EM SORPRENEN AMB ALGUNA COSA. SÓN FANTASTICS

    ResponElimina

DIA DEL LLIBRE. SANT JORDI

Avui, 23 d'abril DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE ho hem celebrat en la nostra escola. Ha vingut la meva mare a contar un conte i unes canç...