dilluns, 7 d’octubre del 2019

JA TENIM NOM

Tenim una bona notícia. Ja tenim nom  per aquest any.

I és que aquest curs el nostre centre ha decidit establir un fil conductor, un centre d'interès comú, per triar el nom de les aules de tota l'escola. La temàtica serà a partir del medi ambient, ja que és un centre eco-ambiental, i el lema seria: "Cuidam la nostra terra".

A partir d'aquí dins de l'aula varem fer un sondeig de possibles noms. Estaven entre arbres, aigua i mar. I finalment mitjançant una votació, va guanyar el mar amb un resultat molt voluminós (19 vots).

En definitiva, que som la classe del mar. M'encanta. I a vosaltres?


Així que hem decidit realitzar un petit-gran projecte sobre EL MAR, ja que és un tema prou ampli i pot donar molt de joc. A més estan super motivats.

Per començar,  vaig realitzar una petita pregunta de partida. Què sabem del mar?
Atents, a aquesta conversació que no té desperdici:

DIANA: "A veure, quí em pot dir alguna cosa del mar?"
ISHAQ: "En el mar hay peces y también delfines".
MARIA: "Y tortugas"
AURA: "Y medusas"
ALEX: "Y tiburones"
VICTOR: "Tambíen hay ballenas"
MARTINA:"Y plantas"
VICTOR: "Claro, y algas"
ERIC: "Orcas"
BADER:" Pues que cuando algunos hombres van al mar muy lejos, también hay cangrejos"
AURA: "También hay arena"
HIDAYA: "Y también piedras"
LUCA: "También encontramos estrellas de mar"
ANDREA: "Y caballitos de mar".
ALEX: " También podemos encontrar barcos"
LUCA: "Y lobos marinos".
MATEO: "Claro, y cocodrilos".
DIANA: "Els cocodrils estan en el mar, és a dir, en aigua salada, com de platja?
LUCA: "No, viven en los ríos, no en la playa".
DIANA: "Bé, això és una cosa que estudiarem, tranquils, la diferència entre riu i mar.
ISHAQ: "Los tiburones hacen agujeros en los barcos y se van a las islas".
(Silenci)
DIANA: "Algú vol afegir o dir alguna cosa més?
LUCA: "Si, yo. Langostas".
ERIC: "Y basura también hay en el mar que la tiran"
DIANA:"Molt bé, això també ho estudiarem i les conseqüències que té".
BADER: "Sepias"
ISHAQ:"Yo quiero decir que los delfines me gustan mucho y que son buenos"
DIANA: "Vaig a fer-vos una pregunta. Tothom té mar?"
MARTINA: "No"
ELS ALTRES: "Siiiiiii"
LUCA: "En Madrid no hay mar"
DIANA: "També ho estudiarem no vos preocupeu". "I algú sap com és l'aigua del mar?
TOTS: "Salada"
DIANA: "I què vol dir salada?
ERIC: "Pues que tiene sal"
DIANA: "I totes tenen sal?"
MARTINA: "No. Només algunes"
LUCÍA: "La de beber no tiene. Y la del río tampoco".

Una vegada finalitzada aquesta conversació, vaig  llançar una altra pregunta. Què volem saber del mar?
DIANA: "I què volem saber del mar? Què voleu estudiar?"
BADER: "Quiero estudiar las orcas"
MARTINA: " Y yo las tortugas"
VICTOR: "Pues yo las medusas"
ISHAQ: "Yo los delfines"
ERIC: "Yo también quiero, Diana, estudiar las tortugas"
DIANA: "Què voleu estudiar tots els animals que podem trobar dins del mar?
TOTS: "Siiiiiiiiii".

Així que famílies, està clar el que estudiarem...

Si voleu aportar informació, panells informatius, contes, llibres,... sobre el mar, animals marins, ... tot serà benvingut.
I començarem amb... taaachaaaannnn..... els dofins.

Moltes gràcies.

2 comentaris:

  1. Me encantó!!!!que tema mas entretenida y qué bien están los niños de informados

    ResponElimina
  2. MOLTES GRÀCIES. I LA VERITAT ÉS QUE CADA DIA EM SORPRENEN AMB ALGUNA COSA. SÓN FANTASTICS

    ResponElimina

QUÈ TREBALLAREM AQUEST 3r TRIMESTRE?

Aquí teniu un quadre amb els principals sabers que hem començat a treballar aquest 3r trimestre per tal que pugueu dur un seguiment i els pu...