Estimades famílies,
Aquesta setmana hem començat els Tallers de l'escola.
Com ja sabeu, a l'escola des de fa anys, desenvolupem tallers intracicle que permeten als infants treballar diferents sabers relaccionats amb les àreas instrumentals de cadascú dels nivell educatius a cada una de les etapes d'educació primària.
En el segon cicle es duran a terme tres tallers: el de Prehistòria, guiat per na Pilar ( mestra de pedagogia terapèutica), de Geometria, dirigit per la tutora de 4t (Eva) i el de cuina desenvolupat per mi.
QUÈ FAREM EN AQUEST TALLER DE CUINA...?
Durant les vuit sessions que realitzarem, s’intentarà que els infants s’apropin un poc al mon culinari. En elles elaborarem diferents tipus de receptes, manipularem diversos aliments i aprenerem a resoldre possibles dubte sobre els tiquets de la compra, a més de realizar alguna sortida aL supermercat prop de la nostra escola i elaborar receptes pròpies.
Totes aquestes propostes permetran als infants adquirir diferents sabers que, de manera globalitzada, es treballaran significativament, manipulant i experimentant sempre amb el resultat d’un producte final creat per ells.
A la vegada, compartirán amb els seus companys de diferents nivells i treballarem diferents áreas com la lógica-matemàtica, la comprensió lectora en les diferents receptes, l’enriquiment de diferent vocabulari en lengua català…..però sobre tot el que es preten será que l’infant adquireixi unes capacitats resolutives i manipulatives per poder desenvolupar-les fora de l’escola a més de pasar una estona divertida a cada una de les sessions.
QUÈ ACONSEGUIREM EN AQUEST TALLER?
1 - Experimentar situacions quotidianes en el món de la cuina.
2 –Treballar la lectura-escriptura a partir de textos explicatius i expositius: llistes de compra, tiquets, receptes...
3 – Adquirir vocabulari relacionat amb la cuina: referit a accions, estris, ingredients, aliments...
4 – Treballar els processos químics referits al canvi de la matèria, mitjançant mescles i interaccions entre els diferents aliments.
5 – Posar en contacte a l’infant amb diverses classes d’aliments, tant d’origen vegetal com animal.
6-Diferenciar els aliments naturals dels manufacturats, així com el seu origen.
7– Fomentar hàbits d’alimentació saludable.
8 - Conèixer i orientar-se dins les diferents seccions d'un supermercat: comprar productes necessaris per a les receptes, passar per caixa a pagar, dirigir-se al personal amb educació i cortesia, saber triar el producte convenient en quant a relació qualitat-preu...
9 – Fomentar l’autonomia personal, la col.laboració amb el grup i l’adquisició d`habilitats socials.
10 – Gaudir de la satisfacció d’una feina ben feta, afavorint l’autoestima i valorant el producte final així com el procés.
En aquesta primera sessió, els infants han pres una toma de contacte, consensuat les normes i han elaborat els seus davantalls i gorros de cuiners/eres
Aqui teniu una mostra de la nostra aventura com a cuiners!!!...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada